Το «Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση των τροχαίων ατυχημάτων “Πάνος Μυλωνάς”» συστάθηκε στις 12 Μαΐου 2005. Αποτελεί μη κερδοσκοπικό Οργανισμό με ιδρυτικά μέλη του Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, Επιχειρηματικούς φορείς, Ελεγκτική Εταιρεία και φυσικά πρόσωπα.
Κύριος σκοπός του Ινστιτούτου είναι η υποστήριξη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, τη μελέτη, έρευνα, ενημέρωση και εκπαίδευση στοχεύοντας κατ’ εξοχήν στην πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η ευαισθητοποίηση των πολιτών και των αρμόδιων φορέων σε θέματα ενημέρωσης και προάσπισης της οδικής ασφάλειας αλλά και η παραπέρα ενίσχυση, ενδυνάμωση και στήριξη της πολιτείας στην ανάληψη και τήρηση ουσιαστικών μέτρων και πολιτικών στη χώρα μας σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής, οδικής ασφάλειας και μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, αποτελούν βασικούς στόχους του Ινστιτούτου.
Αιτία για την ίδρυση του Ινστιτούτου είναι το γεγονός ότι έχουμε τη θλιβερή πρωτιά στα τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη τα οποία αποτελούν και την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους μας στην Ελλάδα.
Αφορμή αποτέλεσε η τραγική άδικη απώλεια του Πάνου Μυλωνά ενός νέου, με εξαίρετο ήθος, τεταρτοετή φοιτητή του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και συντάκτη του ειδικού Τύπου του αυτοκινήτου που έχασε τη ζωή του σε ηλικία 22 ετών σε τροχαίο ατύχημα το μεσημέρι της 22ας Μαρτίου 2004 ενώ πήγαινε να παρακολουθήσει τα μαθήματά του στην Πάτρα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Πανεπιστημίου του που καθιέρωσε ήδη υποτροφία στη μνήμη του, «υπήρξε φοιτητής εξαίρετου ήθους, πολλά υποσχόμενος στο χώρο της τεχνολογίας και της δημοσιογραφίας, ιδιαίτερων ικανοτήτων, με πολλαπλά ενδιαφέροντα και η απώλεια του απετέλεσε πλήγμα για την Πανεπιστημιακή Κοινότητα».
«Στόχος του Ινστιτούτου είναι η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των πολιτών, αλλά και η ενεργοποίηση όλων των δυνάμεων του ιδιωτικού αλλά και του δημόσιου τομέα για να πάψει επιτέλους η χώρα μας να έχει τη θλιβερή πρωτιά σε θανάτους από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη των οποίων, σύμφωνα με τις στατιστικές, τα περισσότερα θύματα είναι νέοι άνθρωποι», δήλωσε το Προεδρείο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου με την ανάληψη των δραστηριοτήτων του.
Ιδρυτικά μέλη του Ινστιτούτου αποτελούν Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, επιλεγμένοι φορείς του επιχειρηματικού κόσμου και ευαισθητοποιημένοι πολίτες και στα νέα μέλη συγκαταλέγονται φορείς του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα. Συνεργαζόμενους φορείς αποτελούν ενώσεις και Οργανισμοί του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενώ το Ινστιτούτο είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC).
Η πρωτοβουλία και προσπάθεια αυτή που ξεκίνησε από ένα τραγικό γεγονός ελπίζουμε να γίνει ένα μέσο καλυτέρευσης των συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας.
Ας σημάνει ο άδικος χαμός ενός νέου με αξίες, με σεβασμό στον άνθρωπο και αγάπη για τη ζωή, την έναρξη της ενεργού συμμετοχής. Ας γίνει η απώλεια του Πάνου αφορμή για λιγότερους θανάτους στους δρόμους.
O Πάνος Μυλωνάς
Ο Πάνος Μυλωνάς γεννήθηκε στις 12 Ιουλίου του 1982 στην Αθήνα απ’ όπου καταγόταν και όπου διαμένει και η οικογένειά του.
Ο Πάνος ήταν μια χαρισματική προσωπικότητα και διακρινόταν για την εργατικότητα, το ήθος και τη συνέπειά του, το χαμόγελό του και την αγάπη του για τη ζωή.
Τέλειωσε το 4ο Λύκειο Αμαρουσίου και από το έτος 2000 σπούδαζε στο Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Ήταν τεταρτοετής φοιτητής και είχε διαλέξει για την ειδίκευσή του τον τομέα Ενέργειας & Περιβάλλοντος, η δε διπλωματική του εργασία, που είχε αρχίσει να εκπονεί και δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει, αφορούσε σε Κινητήρες Εσωτερικής Καύσεως Οχημάτων.
Στη διάρκεια της μαθητικής του ζωής ήταν πάντα άριστος στις επιδόσεις του και βραβεύθηκε με επαίνους και αριστεία από το Υπ.Ε.Π.Θ., την Ε.Σ.Η.Ε.Α. κ.α., ενώ παράλληλα τον χαρακτήριζε κοινωνικότητα, εξαίρετο ήθος, θετική σκέψη και δημιουργικότητα. Σε νεαρή ηλικία - από το Δημοτικό Σχολείο - άρχισε να ασχολείται με το μοντελισμό και στη συνέχεια με αγώνες καρτ. Για τα παραπάνω θέματα άρχισε να αρθρογραφεί από παιδί κιόλας, αρχίζοντας με το περιοδικό «Modeling» όπου σε ηλικία 13 ετών ξεκίνησε να παρουσιάζει μοντέλα και τις επιδόσεις τους καθώς και σχετικούς αγώνες. Από τα γυμνασιακά του χρόνια επίσης επέδειξε ενδιαφέρον για θέματα τεχνολογίας και μηχανολογίας στο χώρο του αυτοκινήτου και πραγματοποίησε ταξίδια που του έδωσαν την ευκαιρία να επισκεφθεί μουσεία και σχετικές διοργανώσεις-παρουσιάσεις (Γερμανία, Αγγλία, Φινλανδία κ.α.).
Παράλληλα με τις σπουδές του εργαζόταν ως συντάκτης στο περιοδικό Auto Motor und Sport το οποίο συχνά εκπροσωπούσε σε διοργανώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αποτελούσε δε το νεαρότερης ηλικίας δημοσιογράφο στην Ευρώπη στο WRC. Η αγάπη του για το αυτοκίνητο και τη Μηχανολογία, οι γνώσεις του και η διάθεση να μαθαίνει συνέβαλαν στο να αποτελεί ήδη από την ηλικία του έναν άρτιο και αξιόπιστο επαγγελματία και από τους πιο πολλά υποσχόμενους ανθρώπους του χώρου της τεχνολογίας και της δημοσιογραφίας. Η ενασχόλησή του στο χώρο του ειδικού Τύπου του αυτοκινήτου, του εξασφάλισε επιπρόσθετα σημαντικές εμπειρίες οδήγησης και γνώσεις όσον αφορά στην προσεκτική και ασφαλή οδήγηση. Δυστυχώς όμως, ούτε αυτό στάθηκε ικανό να τον γλιτώσει από την κακή κατάσταση του δρόμου και την ασυνειδησία ορισμένων οδηγών.
Στη μνήμη του Πάνου Μυλωνά αποφασίστηκε η υποστήριξη δραστηριοτήτων σε σχέση με τη Μηχανολογία, την Οδική Ασφάλεια και Κυκλοφοριακή Αγωγή, καθώς και σε θέματα σχετικά με τον τομέα της μελέτης, έρευνας και τεχνολογίας με προβολή και επιβράβευση σχετικών ενεργειών και δραστηριοτήτων. Για την επιβράβευση μελετών-εργασιών φοιτητών Σχολών Μηχανολογίας η θεματολογία επικεντρώνεται ενδεικτικά σε θεματικές ενότητες όπως: Κινητήρες Εσωτερικής Καύσης Οχημάτων, Αεροδυναμική Οχημάτων, Παθητική Ασφάλεια Οχημάτων, Ενεργητική Ασφάλεια Οχημάτων, Οδική Ασφάλεια, Δυναμική Ανάλυση Οχημάτων, Εσωτερικός και Εξωτερικός Σχεδιασμός Οχημάτων, Εναλλακτικές Πηγές Ενέργειας Οχημάτων, Παραγωγή Οχημάτων.
Ο Πάνος αντιμετώπιζε το αυτοκίνητο ως τεχνολογικό επίτευγμα αλλά και ως μέσο επέκτασης της ανθρώπινης κινητικότητας. με τα άψυχα μηχανικά κατασκευάσματα να αποκτούν χαρακτηριστικά και προσωπικότητα ενός ζωντανού οργανισμού στο γράψιμό του, με το αυτοκίνητο να χαρακτηρίζει επίσης την προσωπικότητα του δημιουργού- κατασκευαστή αλλά και αυτού που το επιλέγει. Λόγω και του πλούσιου έργου που παρά το νεαρό της ηλικίας του ο Πάνος είχε δημοσιεύσει και έχει επίσης αναρτηθεί στο διαδίκτυο για το χώρο του αυτοκινήτου και του karting, γίνεται προσπάθεια για σχετική έκδοση, ειδικότερα δε για την έκδοση-παρουσίαση έργου που σχετίζεται με τις δραστηριότητες που ο Πάνος ασχολήθηκε στα τελευταία χρόνια της ζωής του ως φοιτητής του Πολυτεχνείου και αρθρογράφος-συντάκτης του ειδικού Τύπου του αυτοκινήτου (καλύπτοντας αγώνες, διεθνείς διοργανώσεις, δοκιμάζοντας και παρουσιάζοντας αυτοκίνητα κλπ.).
Από το Πανεπιστήμιο Πατρών αποφασίστηκε η καθιέρωση υποτροφίας στο όνομα του Πάνου Μυλωνά. Παράλληλα αποφασίστηκε η σύσταση Ιδρύματος που σκοπό θα έχει την υποστήριξη θεμάτων οδικής ασφάλειας, κυκλοφοριακής αγωγής, μελέτης, έρευνας και τεχνολογίας στο χώρο του αυτοκινήτου και κατ' εξοχήν την πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Το site του Πάνου που δημιουργήθηκε από φίλους του του Πανεπιστημίου Πατρών και το Πανεπιστήμιο Κύπρου: www3.cs.ucy.ac.cy/projects/panos/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου